Materiały edukacyjne i szkoleniowe dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Darmowe szkolenie

W wyniku realizacji projektu „Innowacje edukacyjne w Bieszczadach” powstały materiały edukacyjne i szkoleniowe przeznaczone do wykorzystania w szkołach ponadpodstawowych. Zaliczają się do nich:
  1. Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu technik uczenia się
    • Ćwiczenia te to rodzaj narzędzi dydaktycznych, które pozwalają na rozwijanie u uczniów umiejętności wspomagających proces uczenia się. Zaliczają się do nich: relaksacja i motywacja, kreatywne notatki, kreatywność i pamięć.
  2. Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
    • Ćwiczenia te to rodzaj narzędzi dydaktycznych, które pozwalają na atrakcyjne przybliżenie młodzieży zagadnień z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
  3. Materiały do nauki programowania
    • Są to dynamiczne scenariusze oraz statyczne konspekty zajęć z nauki programowania na poziomie szkoły ponadpodstawowej.
Cele i korzyści:
  1. Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu technik uczenia się stanowią pomoc dydaktyczną dla nauczycieli. Służą one aktywizowaniu uczniów podczas prowadzenia lekcji przedmiotowych lub zajęć dodatkowych. Uczniowie mogą również zapoznawać się z ćwiczeniami samodzielnie w domu. Zadania dzielą się na następujące kategorie:
  • Relaksacja
  • Kreatywne notatki
  • Kreatywność
  • Pamięć
  1. Interaktywne zestawy ćwiczeń z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni stanowią pomoc dydaktyczną dla nauczycieli do przeprowadzania lekcji z zakresu bezpiecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczniowie mogą również zapoznawać się z zadaniami samodzielnie w domu. Ćwiczenia poruszają następującą tematykę:
  • Cyberprzestrzeń z umiarem
  • Wizerunek w sieci
  • Komunikacja i netykieta
  • Cyberprzemoc
  • Prawo autorskie w Internecie
  • Ochrona danych i urządzeń
  • Bezpieczne zakupy w sieci
  1. Materiały do nauki programowania pomagające nauczycielom przygotować się do prowadzenia zajęć dodatkowych z zakresu programowania dla uczniów wszystkich klas szkoły ponadpodstawowej. Konspekty scenariuszy dotyczą programowania przy użyciu wymienionych poniżej narzędzi:
  • Lego Mindstorms EV3
  • środowisko programistyczne Microsoft MakeCode
  • wykorzystanie platformy MakeCode do programowania Lego Mindstorms w języku JavaScript
Grupa Docelowa:
1 i 2. Interaktywne zestawy ćwiczeń są adresowane zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej:
  • nauczyciele: otrzymują instrukcję szkoleniową, zawierającą wskazówki metodyczne prowadzenia lekcji z wykorzystaniem ćwiczeń,
  • uczniowie: mogą korzystać z zadań podczas lekcji obowiązkowych lub zajęć dodatkowych, a także samodzielnie w domu
3. Dynamiczne scenariusze oraz statyczne konspekty zajęć z nauki programowania są przeznaczone głównie dla nauczycieli uczących w szkołach ponadpodstawowych. Dynamiczne scenariusze mają formę graficzną i mogą być prezentowane uczniom w trakcie zajęć, aby zobrazować proces edukacyjny i zwiększyć zaangażowanie uczniów podczas zajęć.